Kreditkortet är klippt i tusen bitar

Tillbaka i Sverige, lite mörkare och kallare men mysigt att vara hemma igen. För er som undrar så köpte jag en bok till mig själv på resan, det var allt. 😉 Jag har allt jag behöver och fick påminna mig själv om det några gånger. För visst var jag lite sugen på att shoppa loss till mig själv någon gång…

Snart dags för en ny månad. Jag har betalt av ytterligare 5000:- från mitt lån som går från 13000:- ner till 8000:-. 4000:- har jag satt över till sparkontot. Det blir en rätt tajt månad på det mesta då vi har en semesterresa inbokad den här månaden. Resan är betald och klar men det kostar att vara bortrest. 5000:- har jag avsatt på övrigt-kontot just till reskassan. Jag reser aldrig utomlands under sommarhalvåret men under vinterhalvåret behöver jag komma iväg några gånger för att må som bäst.

Det känns fantastiskt skönt att mitt ”sura-lån” snart är avbetalt. Två månader till sen är det borta, väck, gone, bye bye! Aldrig mer! För er som undrar vad det är för lån så är det ett kreditkortslån = saftig ränta på 15%. Jag ska inte ha ett kreditkort. Jag kan (kunde) inte hantera det. Till dig som undrar om jag har kvar kortet så svarar rubriken på din fråga. I början av året var skulden på 40000:- och nu ligger den på 8000:-. Sakta men säkert. Jag hade kunnat baka in den i andra lån med låg ränta men då hade jag inte betat av den lika snabbt som jag har gjort nu. Det fick bli mitt egna straff till mig själv för vårdlöst slösande. 😛 + en spark i baken för att det är dyrt att inte betala av det snabbt som attans.

Där har ni min kreditkorts historia, första och sista gången jag är med kreditkort.

Lämna en kommentar